Reflections on the production of knowledge in the administrative sciences

Main Article Content


Published: 2020-12-30

Section

Original articles

Abstract

We begin by defining what research in Management Sciences is and then we will approach the analysis of their importance and the description of the process of knowledge production in management. In any case it tries to emphasize research in Management Science and management and production of knowledge and their general characteristics in organizations., Since the systematic knowledge from the research outside the organization, for example, for academic purposes can have other forms of production, which is another cause for reflection.

Downloads

Download data is not yet available.
Keywords:
Management Science, Research, Knowledge Production, Importance of Research

Article Details

How to Cite

Graterol , E. (2020). Reflections on the production of knowledge in the administrative sciences. Neuropolis Science Journal, 1(1), 19-35. https://doi.org/10.64029/nsj.2020.v1i1.3

References

Añez, H Carmen. (2009). Gerencia del conocimiento. Modelo de creación de valor y apropiación de la creatividad del capital intelectual. Mérida Venezuela. En Revista Actualidad Contable. FACES, 12(18), pp. 22-33.

Arendt, Hannah (1996). La condición Humana. 2ª. ed. Barcelona: Paidós.

Publicada en 1974.

Bédard, Renée. (2003). Los fundamentos del pensamiento y las prácticas administrativas. Medellín Colombia. En Revista AD MINISTER. Universidad EAFIT. Nº. 3, junio-diciembre, pp. 68-88.

Choo, Chun Wei (1998): La organización inteligente. El empleo de la información para dar significado, crear conocimiento y tomar decisiones; Trad. Daniel Rey.

Gibbons,M, Limoges C. Nowotny, H. Schwartzman, S, Scott, P y Trow, M. (2002). La nueva producción del conocimiento. La dinámica de la ciencia y la investigación en las sociedades

contemporáneas. Barcelona: Ediciones Pomares.

Lyotard, Jean François. (1991). La condición posmoderna. Informe sobre el saber. (2ª.. ed.) (Mariano Antolin Rato, Trad.). Madrid: Ediciones Cátedra.

Mendoza, José María Aprendizaje organizacional para una época de cambios. Mimeo

Morin, E. (2009-a). El método 3. El conocimiento del conocimiento. (Ana Sánchez, Trad.). Madrid. Cátedra Teorema Morin, E. (2009-b). El método 4. Las ideas. (Ana Sánchez, Trad.). Madrid. Cátedra Teorema

NONAKA, I. (1988): "Creating

Organizational Order out of Chaos: Self- Renewal in Japanese Firms", California Management Review, spring, p.57-93.

Nonaka, lkujiro y Takeuchi, Hirotaka (1999). La organización creadora de conocimiento. Cómo las compañías japonesas crean la dinámica de la innovación (Martín Hernández Kocka Trad.). México: Oxford University Press. Padrón Martínez, Claudia Liliana (2002). Administración ciencia técnica y tecnología. EnRevista Contaduría y Administración Nº.

205. abril-junio, pp. 27-35.

Palacios Maldonado, Margarito (2000): Aprendizaje Organizacional. Conceptos, Procesos y Estrategias. La Gaceta de la División de Ciencias Económico- Administrativa. Mayo-Agosto (2000). Año 6, Número 15.

Ramírez Cardona, Carlos. (2002). Fundamentos de administración. Colombia: ECOE Ediciones.

Santillán de la Peña, M. (2010) Gestión de conocimiento. El modelo de gestión de empresas. Del siglo XXI. España: Netbiblo. Schein, Edgard H (1982.). Psicología de la organización. (Víctor E. Cruz Cardona; Trad.). México: Prentice Hall Hispanoamérica.

Senge, Peter M. (1990). La quinta disciplina. El arte y la práctica de la organización abierta al aprendizaje (Carlos Gardin, Trad.). Buenos Aires, Argentina: Coedicones Juan Granica/ Javier Vergara